عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 17 اسفند 1393
بازدید : 111
نویسنده : رامین رها

خبرگزاری فارس: حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها بیشتر از تبلیغات، کار و پیگیری جدی می‌خواهد/ زمین‌خواران، بی‌اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند/ آنچه باید گفته شد؛ از این پس مردم قضاوت کنند
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، حل مسائل و مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و دست اندازی به جنگل ها و مراتع و فضاهای سبز را نیازمند برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاههای مرتبط دانستند و تأکید کردند: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است که باید با  تهیه سند ملی محیط زیست و  پیوست زیست محیطی برای همه طرحهای عمرانی و صنعتی و همچنین جرم انگاری تخریب محیط زیست، به این وظیفه بسیار مهم، عمل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص اهمیت حفظ زمین و ثروتهای عمومی کره خاکی گفتند: اسلام و ادیان الهی همواره بر لزوم احساس مسئولیت انسان در قبال طبیعت و حفظ تعادل میان انسان و طبیعت تأکید کرده اند زیرا عامل اصلی بروز مشکلات زیست محیطی بر هم خوردن این تعادل است.
حضرت آیت الله خامنه ای، چالش زیست محیطی را چالشی فراگیر در سراسر جهان برشمردند و با اشاره به آثار بلندمدت مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کردند: تجربه‌های کشورهای مختلف نشان می دهد بسیاری از مشکلات محیط زیستی قابل پیشگیری و دارای راه حل هستند.
ایشان به عنوان نمونه به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها و پدیده ریزگردها اشاره و تأکید کردند: این مشکلات، با صبر و حوصله و تدبیر و پیگیری لازم، قابل حل هستند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله‌ی این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.
رهبر انقلاب اسلامی هوا، آب و خاک را سه عنصر اصلی در محیط زیست برشمردند و گفتند: برای حل مسائلی همچون آلودگی هوا در کلان شهرها، و پدیده گرد و غبار و همچنین کمبود آب و فرسایش خاک، بیشتر از تبلیغات، باید کار و تلاش جدی و پیگیری مستمر انجام داد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنگل ها و مراتع به عنوان ریه های تنفسی شهرها و عوامل نگهدارنده خاک، از دست اندازی افراد سودجو به جنگل ها و منابع طبیعی بخصوص در شمال کشور ابراز تأسف شدید کردند و افزودند: دستگاههای مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول ، مقابله کنند.
ایشان پدیده زمین خواری و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از دیگر مسائل رنج آور و اسف بار دانستند و تأکید کردند: باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر  در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است افزودند: تهیه سند ملی برای محیط زیست، پیوست محیط زیستی برای همه طرح های عمرانی، صنعتی و تجاری، پالایش و بازنگری قوانین برای جرم انگاری تخریب محیط زیست، و تقویت نظارت های بی اغماض از مهمترین راهکارها برای حفظ محیط زیست و مقابله با سود جویان و قانون شکنان است.
حضرت آیت الله خامنه ای، نقش آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه بوسیله رسانه ملی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کردند: مطالبی که باید بیان شوند، امروز گفته شد و از این پس مردم باید قضاوت کنند که کدام دستگاهها به وظیفه خود برای حفظ محیط زیست عمل می کنند و کدام دستگاهها برای حفظ مح


تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
بازدید : 121
نویسنده : رامین رها
(این کلام از جناب علامه جعفری نقل به مضمون است)
علامه محمد تقی جعفری (رحمه­الله­ علیه) می­فرمودند:
عده­ ای از جامعه­ شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضع این بود: «ارزش واقعی انسان به چیست».
برای سنجش ارزش خیلی از موجودات معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه­ی آن است.
اما معیار ارزش انسان­ها در چیست.هر کدام از جامعه شناس­ها صحبت­ هایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه دادند.بعد گفتند: وقتی نوبت به بنده رسید گفتم : اگر می­خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می­ورزد.کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است.کسی که عشقش ماشینش است ارزشش به همان میزان است.اما کسی که عشقش خدای متعال است ارزشش به اندازه­ ی خداست.
علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناس­ها صحبت­های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.وقتی تشویق آن­ها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی (علیه­السلام) است. آن حضرت در نهج البلاغه می­فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» / «ارزش هر انسانی به اندازه­ی چیزی است که دوست می­دارد».وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانه­ ی احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه­السلام) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند . . .حضرت علامه در ادامه می­فرمودند: عشق حلال به این است که انسان (مثلا) عاشق 50 میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: «آی!!! پنجاه میلیونی!!!» . چقدر بدش می­آید؟ در واقع می­فهمد که این حرف توهین در حق اوست.
حالا که تکلیف عشق حلال اما دنیوی معلوم شد ببینید اگر کسی عشق به گناه و معصیت داشته باشد چقدر پست و بی­ ارزش است! اینجاست که ارزش «ثار الله» معلوم می­ شود. ثار الله اضافه­ ی تشریفی است . خونی که در واقع آنقدر شرافت و ارزش پیدا کرده که فقط با معیارهای الهی قابل ارزش گذاری است و ارزش آن به اندازه­ ی خدای متعال است.

تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
بازدید : 95
نویسنده : رامین رها

خبرگزاری فارس: ایران فریب دعوای مصنوعی آمریکا و رژیم صهیونیستی را نمی‌خورد/دعوای ساختگی اهرم فشار به ایران است مرکز آمار ایران تازه‌ترین یافته‌های خود را در موضوعات مختلف، از جمله آمار جمعیت کشور،میزان تحصیلات، مهاجرت، وضع فعالیت و نرخ مشارکت اقتصادی به شرح زیر اعلام کرد:

 

جمعیت

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، جمعیت کشور 75 میلیون و 706 هزار و 898 نفر برآورد شده است که 12 میلیون و 351 هزار و 12 نفر از آنها 9 سال و کمتر و 63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر 10 سال و بیشتر سن داشته‌اند.

به عبارتی 83.7 درصد از جمعیت کل کشور در سن کار (10 ساله و بیشتر) می‌باشند. به لحاظ جنس 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن بوده است که نسبت جنسی برابر 1.1 به دست می‌آید. به عبارت دیگر در مقابل هر 100 نفر زن 101 نفر مرد وجود داشته است.

نتایج نشان می‌دهد 72.1 درصد آنها در نقاط شهری و 27.9 درصد در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند. همچنین در سال 1392 تعداد 22 میلیون و 518 هزار و 34 خانوار معمولی ساکن و گروهی در کشور برآورد شده است که 19 میلیون و 777 هزار و 681 دارای سرپرست مرد و 2 میلیون و 740 هزار و 352 خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند.

تابعیت

همانطور که مشاهده می‌شود، 98.3 درصد جمعیت کشور دارای تابعیت ایرانی می‌باشند، این در حالی است که 1.6 درصد جمعیت افغانی است و فقط 0.1 درصد جمعیت کشور سایر تابعیت‌ها را دارند. بررسی این جدول نشان می‌دهد که اغلب افراد با تابعیت غیرایرانی در نقاط شهری زندگی می‌کنند.

مهاجرت

براساس نتایج جدول 3 عمده‌ترین دلیل مهاجرت، «پیروی از خانوار» با 54.4 درصد بوده است. همچنین 7.6 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار» و 6.7 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار بهتر» صورت گرفته است. عامل «پیروی از خانوار» در نقاط شهری 55.3 درصد و در نقاط روستایی 49.8 درصد نیز عمده‌ترین دلیل مهاجرت بوده است.

سواد

در سال 1392 از 68 میلیون و 351 هزار و 587 نفر جمعیت 6 ساله و بیشتر، 86.6 درصد باسواد و 13.4 درصد بی‌سواد بوده‌اند. نسبت باسوادی در نقاط شهری 90.2 و در نقاط روستایی 77.2 بوده است. در بین افراد «6 تا 9 ساله» نسبت باسوادی 96.2 درصد و در بین افراد «15 تا 24 ساله» 97.8 درصد بوده است. همچنین نسبت باسوادی در بین مردان 6 ساله و بیشتر 90.8 و در بین زنان این گروه 82.4 درصد بوده است.

سطح تحصیلات

در سال 1392، در بین جمعیت 6 ساله و بیشتر، 59 میلیون و 216 هزار و 683 نفر باسواد بوده‌اند. از این تعداد 32.8 درصد دارای تحصیلات ابتدایی، 20.4 درصد دارای تحصیلات راهنمایی، 5.1 درصد دارای تحصیلات متوسطه، 20.6 درصد دارای تحصیلات دیپلم و پیش‌دانشگاهی و 4.5 درصد دارای تحصیلات فوق دیپلم، 12.1 درصد دارای تحصیلات لیسانس و 2.2 درصد دارای تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر بوده‌اند. همچنین 2.2 درصد باسوادان از طریق مراکز سوادآموزی یا به صورت غیررسمی آموزش دیده‌اند.

وضع زناشویی

در سال 1392 حدود  63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر در گروه‌های سنی 10 ساله و بیشتر قرار داشته‌اند. از این تعداد 66.8 درصد «حداقل یک‌بار ازدواج کرده» و 33.2 درصد «هرگز ازدواج نکرده» بوده‌اند. این نسبت‌ها در بین مردان به ترتیب 62.6 درصد و 37.4 درصد و در بین زنان 70.9 درصد و 29.1 درصد بوده است.

وضع فعالیت

در سال 1392، افراد شاغل و بیکار در مجموع، 37.6 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر را تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت در جامعه مزبور برای مردان 63.0 درصد و برای زنان 12.4 درصد بوده است. همچنین این نسبت در نقاط شهری 36.9 درصد و در نقاط روستایی 39.7 درصد است.

جمعیت فعال و وضع سواد

در سال 1392 از کل شاغلان 10 ساله و بیشتر 90.3 درصد باسواد و 9.7 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 91.3 درصد و 8.7 درصد و برای زنان 84.5 درصد و 15.5 درصد بوده است.

همچنین از کل جمعیت بیکار 10 ساله و بیشتر 97.5 درصد باسواد و 2.5 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 96.6 درصد و 3.4 درصد و برای زنان 99.3 و 0.7 درصد بوده است.

نرخ مشارکت اقتصادی

نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد، چند درصد از جمعیت در سن کار، فعال یعنی شاغل یا بیکار هستند. مطابق نتایج به دست آمده، در سال 1392، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 37.6 درصد بوده است. این شاخص در بین مردان 63.0 درصد و در بین زنان 12.4 درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج نشان می‌دهد، درصد جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی 39.7 درصد و در نقاط شهری 36.9 درصد بوده است.

در صورتی که جمعیت 15 ساله و بیشتر، جمعیت در سن کار فرض شود، نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور 41.1 درصد به دست می‌آیدد. این شاخص در بین مردان 69.0 درصد و در بین زنان 13.4 درصد، در نقاط شهری 40.1 درصد و در نقاط روستایی 43.8 درصد به دست می‌آید.

مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی (55.9 درصد) در گروه سنی 34ـ30 ساله بوده است. این امر برای زنان و مردان متفاوت است، به نحوی که مردان گروه سنی 39ـ35 ساله با 94.4 درصد و زنان گروه سنی 29ـ25 ساله 20.1 درصد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت شاغل

در سال 1392، از مجموع 23 میلیون و 196 هزار و 772 نفر جمعیت فعال 64ـ15 ساله، 89.3 درصد شاغل بوده‌اند. از مجموع این شاغلان، 12.2 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 62.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 25.5 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است.

این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 12.5 درصد، 61.5 درصد و 26.0 درصد و برای زنان 11.6 درصد، 65.8 درصد و 22.6 درصد بوده است.

جمعیت بیکار

در سال 1392، 10.7 درصد از جمعیت فعال 64ـ15 ساله را بیکاران تشکیل می‌داده‌اند. از مجموع تعداد این بیکاران، 32.7 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 60.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 7.2 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است. این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 32.4 درصد، 57.9 درصد و 9.8 درصد و برای زنان 33.3 درصد، 65.0 درصد و 1.7 درصد بوده است.

نرخ بیکاری

در سال 1392، از 23 میلیون و 834 هزار و 552 نفر جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر 10.4 درصد بیکار بوده‌اند. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 24ـ20 ساله با 25.4 درصد و پایین‌ترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 65 ساله و بیشتر با 1.2 درصد بوده است. نرخ بیکاری در بین مردان 8.6 درصد و در بین زنان 19.8 درصد بوده است. همچنین این نرخ در نقاط شهری 11.8 درصد و در نقاط روستایی 7.0 درصد به دست آمده است.

مدت بیکاری

در سال 1392

در سال 1392، از بیکاران 10 ساله و بیشتر، 39.3 درصد 19 ماه و بیشتر و 0.1 درصد کمتر از یک ماه بیکار بوده‌اند.

اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار

در سال 1392، 35.9 درصد از اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار به پرس‌وجو از دوستان و آشنایان، 19.4 درصد به درج آگهی در روزنامه‌ها یا مطالعه آگهی‌های استخدام، 12.6 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیردولتی، 11.5 درصد به تماس با کارفرما (صاحب کار) و 9.8 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

بیمه بیکاری

در سال 1392، 96.5 درصد بیکاران قبلاً شاغل از بیمه بیکاری نمی‌کرده‌اند و تنها 3.5 درصد آنان از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

از بیکاران قبلاً شاغل در بخش کشاورزی 1.3 درصد، در بخش صنعت 5.3 درصد و در بخش خدمات 2.2 درصد از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

گروه‌های عمده شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر، 20.1 درصد را «صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوط»، 15.9 درصد را «کارگران ساده» و 15.2 درصد را «کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری» تشکیل می‌داده‌اند.

این نسبت‌ها در جامعه مزبور برای مردان به ترتیب 20.1 درصد، 17.5 درصد، 14.5 درصد و برای زنان 19.9 درصد، 6.4 درصد و 19.7 درصد بوده است.

وضع شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر 82.9 درصد را کارکنان بخش خصوصی (کارفرمایان، کارکنان مستقل، مزد و حقوق‌بگیران بخش خصوصی و تعاونی، کارکنان فامیلی بدون مزد) و 17.1 درصد را مزد و حقوق‌بگیران بخش عمومی تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت‌ها در جامعه مردان به ترتیب 84.5 درصد و 15.5 درصد و در جامعه زنان، 73.6 درصد و 26.4 درصد بوده است.


تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
بازدید : 108
نویسنده : رامین رها



گروه ورزشی / حوزه فوتبال ایرانهفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال
استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین شد

تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان به صدر جدول لیگ برتر رسید.
خبرگزاری فارس: استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین شد

به گزارش خبرگزاری فارس،تیم فوتبال استقلال از ساعت  17 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

در 10دقیقه اول بازی خطر جدی رخ نداد و در دقیقه 11 ضربه کاشته پاشنکو بازیکن نفت مسجد سلیمان در محوطه جریمه روی سر بوحمدان فرود آمد و ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 13 ضربه کاشته را از پشت محوطه جریمه استقلال بازهم پاشنکو زد که ابراهیمی توپ را با ضربه سر به کرنر فرستاد.

در دقیقه 17 دوسانتوز مهاجم نفت مسجد سلیمان در موقعیت تک به تک با محسن فروزان دروازه‌بان استقلال قرار گرفت که ضربه او را فروزان مهار کرد.

در دقیقه 18 استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که این کرنر حاصلی برای نفت نداشت.

در دقیقه 21 رضا عنایتی در محوطه جریمه نفت صاحب توپ شد اما مدافعان نفت توپ را از کاپیتان استقلال گرفتند.

در دقیقه 23 حامد محمودی از فاصله 35 متری ضربه کاشته‌ای را زد که فروزان با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد. این دومین صحنه‌ای بود که نفتی‌ها شانس گلزنی داشتند.

در دقیقه 25 امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه ضربه کاشته‌ای را زد که دروازه‌بان بلغارستانی نفت با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 34 استقلال پشت محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان صاحب ضربه کاشته شد که این ضربه هم حاصلی برای استقلال نداشت.

در دقیقه 41 نفت مسجد سلیمان پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه کاشته شد که ضربه را پاشنکو با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 43 ضربه سر رضا عنایتی از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

در شروع نیمه دوم ضربه درویشی بازیکن نفت مسجد سلیمان را فروزان مهار کرد اما به دلیل برخورد با تیرک دروازه مصدوم شد تا بازی چند لحظه‌ای متوقف شود.

بازی تا دقیقه 57 که میلاد فخرالدینی بازیکن استقلال دچار مصدومیت شد بیشتر در میانه میدان جریان داشت و شاهد اتفاق خاصی در میدان نبودیم.

گل: در دقیقه 62 ضربه برگردان امید ابراهیم را دروازه‌بان بلغار نفت مسجد سلیمان به زحمت برگشت داد و توپ برگشتی را برهانی به رضا عنایتی رساند تا او با یک ضربه آرام گل استقلال را به ثمر برساند.

در دقیقه 67 ضربه کرنر نفت مسجدسلیمان با ضربه سر محمودی با اختلاف از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

بعد از گل حملات استقلال روی دروا‌زه نفت بیشتر شد.

در دقیقه 87 ضربه درویشی بازیکن نفت را فروزان دروازه‌بان استقلال مهار کرد.

استقلال با این برد 41 امتیازی شد و به صدر جدول رسید و جای نفت تهران را به طور موقت گرفت.( نفت تهران روز یکشنبه با گسترش فولاد تبریز بازی دارد.) نفت مسجد سلیمان هم 19 امتیازی در رده پانزدهم باقی ماند.
خبرگزاری فارس: استقلال با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین شد
محمدرضا اکبریان داور مسابقه به امید ابراهیمی از استقلال و حمزه حدادی از نفت مسجد سلیمان کارت زرد نشان داد.
ترکیب استقلال:

محسن فروزان،امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده،میلاد فخرالدینی( از دقیقه 59 محمدرضا خرسند‌نیا)،یعقوب کریمی، امید ابراهیمی،خسرو حیدری،میلاد نوری( 90+3 مگوییان)،سجاد شهباززاده، آرش برهانی( از دقیقه 86 بهنام برزای) و رضا عنایتی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

گیورگی گیورگنف، سید‌جلال عبدی، سعید سالار‌زاده، حامد محمودی، محمود تیغ‌نورد، حمید بوحمدان، رضا درویشی، حمزه حدادی، دوس‌سانتوز کارلوس، الکساندر پاشنکو( از دقیقه 67 فرزاد محمدی)، کیوان امرایی.

سرمربی: بهروز مکوندی


تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
بازدید : 88
نویسنده : رامین رها

راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور

مطالبات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی براساس بیانات در دیدار مردم آذربایجان
۱۳۹۳/۱۱/۲۹
 قطع اتّکاء بودجه‌ى کشور به نفت باید اتّکاء بودجه‌ی کشور به نفت قطع بشود؛ باید به اینجا برسیم...این کار سخت را با همّت، با اعتماد به این مردم، با اعتماد به این جوانها، با اعتماد به سرمایه‌های داخلی کشور، با اعتماد به خدای متعال که وعده‌ی نصرت داده است، میشود انجام داد.
 تکیه‌ى بودجه به تولید داخلى و مالیات بودجه‌ی کشور، اداره‌ی دولت، به‌وسیله‌ی درآمدهای از درون مردم باشد، یعنی از همین مالیات، که مالیات هم مربوط میشود به تولید و کسب و کار.
 ارتقاء بهره‌وری تولیدکننده‌ی ما، بنگاه‌دار ما سعی کند با کم کردنِ ریخت‌وپاش، هزینه‌ی تولید را کم کند، کیفیّت را بالا ببرد؛ این میشود بهبود بهره‌وری.
 استفاده‌ى حدّاکثرى از ظرفیّتهاى داخلی و جغرافیایى کشور ما روی نقشه که نگاه کنید، یک چهارراه بسیار حسّاس و مهمّ زمینی و هوایی است؛ دسترسی به آبهای آزاد هم دارد؛ اینها فرصتهای بسیار مهمّی است؛ علاوه بر منابع، علاوه بر امکانات، برنامه‌ریزی بشود، فکر کنند، از این فرصتها به نحو احسن استفاده کنند.
 مصرف محصولات داخلى توسط مردم و مسئولین آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند... من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند.
 اجتناب از اسراف، تضییع مال و هدر دادن منابع عمومى اجتناب از اسراف، تضییع مال، هدر دادن منابع عمومی، هدر دادن آب، هدر دادن نان، از بین بردن خاک.
 
 توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان شرکتهای دانش‌بنیان به‌وجود بیاید. شرکتهای دانش‌بنیان هم فقط مخصوص صنعت نیست؛ در صنعت، در کشاورزی، در خدمات، در نیازسنجی.
 مبارزه جدّی با قاچاق مبارزه‌ی جدّی با قاچاق از جمله‌ی کارهای لازم در اقتصاد کشور است.
 مبارزه‌ى جدّى با بدحساب‌هاى بانکى یک عدّه‌ای هستند از تسهیلات بانکی، بناحق و نادرست استفاده میکنند؛ برای یک کار تسهیلات میگیرند، در کار دیگری آن را مصرف میکنند که مصلحت کشور نیست؛ بعد هم بدهی خودشان را با بانک‌ها تسویه نمیکنند؛ اینها واقعاً مجرمند.

تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
بازدید : 107
نویسنده : رامین رها

امام جمعه مکه مکرمه همگام با سیاست آل سعود، با "خوارج" خواندن داعش در مورد رفتار این گروه تروریستی گفت: «قلب هر مسلمان و موحدی از اقدامات گروههای گمراه و خوارج به درد می آید. خوارج کسانی هستند که غلو، جنایت، تروریسم، افراطی گری، تکفیر مخالفان و بالاخره وحشت آفرینی برای دیگران را در تمام امور خویش به کار می گیرند. این گروه، کاری جز ایجاد فساد در زمین ندارند و در راه ایجاد فساد، هر قتل و جنایتی را به کار می گیرند. تأسف بار است که جنایت های خود را به نام اسلام انجام می دهند و دائما از طریق اسلام، در نیروهای خود انگیزش ایجاد می کنند.»

این مفتی وهابی، در ادامه از ادبیات رایج وهابیت استفاده کرده و خوارج را تلویحا "مشرک" می خواند: «محال است کسی موحد باشد، اما به خود اجازه دهد از حدود شرعی فراتر برود. باید تک تک اعمال و به خصوص مجازات ها متناسب با شریعت اسلامی و سیره سلف صالح باشد. کسانی که در سرکوب مخالفان از دامنه شریعت و سیره سلف صالح فراتر می روند و حاضرند در جهت منافع سیاسی خود حدود شرعی، اخلاقی و حتی مسائل انسانی را زیر پا بگذارند، به هیچ عنوان نباید دم از دین توحیدی اسلام بزنند!»

حمله بی سابقه امام جمعه مسجد الحرام به داعش 
عبد الرحمن سدیس، ارتباط گسترده ای با لایه ای از سیاسیون دارد

او در ادامه کدهای واضحی می دهد که نشان می دهد منظور وی از خوارج، همین داعش است: «در صحیح بخاری روایتی داریم که پیامبر به صراحت می فرماید عذاب با آتش، مخصوص آفریننده آتش است. خداوندا، از شرّ این فعل شنیع، افعال زننده این طواغیت و ظلم های آنان به تو پناه می بریم.»

عبد الرحمن سدیس که یکی از شناخته شده ترین قاری های قرآن است، در خطبه دوم خود به صورت نظری به خطر "خوارج" پرداخت و به نظر می رسد این بار نیز مستقیما حملاتش متوجه داعش بود: «خوارج نشان داده اند که به احادیث ضعیف یا منسوخ شده متمسک می شوند تا اعمال خشن و شنیع خود را توجیه کنند. تشخیص سندیت و مراد حدیث با اهل علم است و میعار برای تشخیص خوارج نیز صرفاً رجوع به جمهور علما می باشد.»

امام جمعه مکه در ادامه این خطبه، نسبت به گرایش جوانان وهابی به خوارج نیز هشدار داد: «بر جوانان واجب است که هرگز فاصله خود را از علمای سلفی کم نکنند و نظرات شرعی آنان را بر خود مفروض بدانند. همه مسلمانان باید بدانند اقداماتی که تصویر اسلام را در نظر جهانیان ناپسند می کند، غیرشرعی به حساب می آیند.»

 حمله بی سابقه امام جمعه مسجد الحرام به داعش
در یک سال و نیم اخیر، مفتی های تندروی حامی القاعده، داعش را «خوارج» و حتی «مرتد» می خوانند.


این مفتی افراطی در پایان سخنانی را بیان کرد که به نظر می رسد برای نخستین بار ایراد شده است: «اسلام دین رحمت و برادری است. تسامح موجود در اسلام، با هیچ دینی قابل مقایسه نیست. اسلام دین تسامح، همبستگی و اعتدال است و فطرت هیچ مسلمانی با خشونت و تروریسم موافق نیست.»


تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
بازدید : 85
نویسنده : رامین رها

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با اشاره به مشکلات موجود در بحث هواپیمای ایران 140 گفت:‌ با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده برای این هواپیماها باید دولت کمک کند که نواقص 12 فروند هواپیمای موجود را برطرف کنیم تا آنها در خطوط هوایی فعال شوند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فتح‌الله امی که در دومین نشست روسای پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در محل پژوهشگاه شیمی سخن می گفت با بیان این که تا پایان اجرای سند چشم‌انداز توسعه پنجساله زمان چندانی باقی نمانده است، گفت: ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تدوین اسناد، پیگیری تحقق آنها را نیز در دستور کار داشته باشد و زمینه اجرایی و اعتبارات آن را فراهم کند.

 

وی به موضوع هواپیمای ایران 140 که جزو اهداف سند چشم‌انداز کشور به شمار می‌رود، اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده در هواپیمای ایران 140 لازم است که دولت کمک کند تا نواقص این هواپیما برطرف شده و 12 فروند هواپیمای موجود در خطوط هوایی کشور فعال شوند.

 

دانشیار هوافضای دانشگاه تربیت مدرس افزود: در حال حاضر مشکل هواپیمای ایران 140 بحث موتور آن است و با توجه به این که بیش از یک میلیارد دلار برای انتقال تکنولوژی و طراحی و ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است؛ بنابراین لازم است نواقص موجود هر چه سریعتر برطرف شود تا بتوان از این هواپیماها بهره‌مند شد.

 

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر نگاه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش چندان مثبت نیست، تصریح کرد: 95 درصد بودجه پژوهشی پژوهشگاه‌ها صرف امور جاری می‌شود و مابقی آن نیز جهت انجام انتظارات پژوهشی کشور محدود است.

 

مسوول دفتر امور فناوری استان‌ها در معاونت علمی خاطرنشان کرد: در صورتی که پژوهشگاه‌ها به خوبی در کشور فعالیت نداشته باشند، نمی‌توانیم توقع چندانی جهت توسعه فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور داشته باشیم.

 

به گفته وی در حال حاضر یکی از امیدهای ما موضوع توسعه شرکتهای دانش بنیان است که باید مطابق اسناد موجود رشد و توسعه یابند.

 

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های کیفی در مراکز آموزشی و پژوهشی گفت: به عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه صنعتی دزفول اشاره کرد که با وجود آن که عضو هیات علمی رسمی ندارد اما دارای 40 تا 50 دانشجوی دکتری است!

 

وی با بیان این که دیوان محاسبات علمی کشور همانند دیوان محاسبات مالی قدرت احضار افراد مراکز مربوطه را ندارد، گفت: به عنوان نمونه باید مراکزی که کیفیت و راندمان علمی کافی را ندارند منحل کنیم اما این قدرت در دیوان محاسبات علمی وجود ندارد.

 

وی معتقد است که مدرک دانشجویان تحصیلات تکمیلی که مقاله و پایان‌نامه خود را با دریافت پول می‌خرند، باید باطل شود و رشته‌های تقلبی در برخی از مراکز آموزشی و یا پژوهشگاه‌های تقلبی را باید منحل کرد.

 

وی با اشاره به ضرورت کاربردی کردن نتایج پژوهشگاه‌ها گفت: پژوهشگاه‌هایی که در رفع نیازهای احیای دستگاه‌ها موفق عمل کردند باید تقویت شوند اما پژوهشکده‌هایی که نتوانسته‌اند ماموریت خود را انجام دهند باید منحل شده و هزینه‌هایی را که صرف آنها می‌شود به پژوهشگاه‌های فعال ارائه کنیم.

 

امی با تاکید بر این که پژوهشگاه‌ها باید در جهت تشکیل شرکتهای دانش بنیان به منظور تجاری سازی محصولات وارد عمل شوند، گفت: تسهیلات خوبی برای این شرکت‌ها توسط دولت فراهم شده است که در صورت تشکیل این شرکتها توسط پژوهشگاه‌ها می‌توان از این تسهیلات استفاده کرد.

 

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم در پایان گفت: در ستاد معاونت پژوهشی وزارت علوم، شورای مشاوره‌ای فعال است که مسائل و موانع پژوهشی را مورد طرح و بررسی قرار می‌دهد که موارد مطرح شده دومین جلسه روسای پژوهشگاه و موسسات پژوهشی در آن جلسه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.


تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
بازدید : 101
نویسنده : رامین رها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکید کشورهای عضو عدم تعهد در زمینه ایجاد یک مرکز علمی، تجاری‌سازی و ثبت اختراع گفت: تولیدات شرکتهای دانش بنیان تنها در حد تولید نمونه اولیه است که برای تولید انبوه آن باید زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.

 

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد فرهادی در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، سرمایه‌های فکری و منابع انسانی را موتور محرک توسعه پایدار کشورها توصیف کرد و افزود: این جشنواره که بیست و هشتمین دوره آن برگزار شد برای شناسایی معرفی و تجلیل از محققان علمی و فناوری است.

 

وی با تاکید بر این که این جشنواره امروز در سطح جهانی مطرح است، اظهار داشت: حضور 48 کشور در این دوره از جشنواره نشان از رشد و بلوغ این رویداد علمی است.

 

فرهادی با اشاره به نشست توسعه پایدار در این دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی خاطرنشان کرد: در این نشست موضوعات مبتلا به جهان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وزیر علوم با اشاره به تغییر نام وزارت فرهنگ و آموزش عالی به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یادآور شد: این تغییر نام به معنای توجه بیشتر به حوزه علم و فناوری است. اگر در زمانی دانشگاه‌ها آموزش‌ محور و در زمانی آموزش و پژوهش محور بودند امروز باید دانشگاه‌های کارآفرین و فناورانه ایجاد شود.

 

وی زیرساخت این امر را ایجاد پارک‌های علم و فناوری دانست و اضافه کرد: در این پارک‌ها موضوعاتی در خصوص تولید ایده تا محصول پیگیری می‌شود که در این زمینه نیاز است تا قوانین و مقررات تسهیل کننده‌ای در زمینه تبدیل ایده به فناوری تدوین شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تولیدات شرکتهای دانش بنیان در حد یک نمونه است، خاطرنشان کرد: پس از تولید نمونه اولیه لازم است تا به تولید انبوه برسد که این امر در شهرک‌های صنعتی محقق خواهد شد.

 

وزیر علوم با تاکید بر ضرورت توجه به ایده‌های فناورانه یادآور شد تشکیل بورس ایده یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند نسبت به توسعه ایده‌ها و تولید انبوه محصولات دانش بنیان کمک کند.

 

فرهادی همچنین به بررسی اجلاس وزرای علوم تحقیقات و فناوری کشورهای عضو عدم تعهد اشاره کرد و گفت: در این اجلاس بیانیه‌ای به عنوان تهران 2015 منتشر شد که در آن اعضای کشورهای عدم تعهد در همکاری‌های علمی و تاسیس یک مرکز علمی، فناوری، نوآوری، انتقال فناوری، تجاری‌سازی و ثبت اختراع در قالب گروه نم تاکید کردند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این مرکز دانشمندان عرصه‌های مختلف در آن همکاری کنند.


تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
بازدید : 100
نویسنده : رامین رها

سومین دور مذاکرات دو جانبه محمدجواد ظریف و جان کری در هتل رویال پلازا مونترو سوییس آغاز شد.

1424685613963_B-hOkIzCEAAzBeY.jpg

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیران خارجه ایران و آمریکا در ادامه مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به چارچوبی کلی از توافق جامع از روز دوشنبه گفت‌وگوها را از سر گرفتند.

دو طرف تاکنون حدود پنج ساعت گفت‌وگوهای فشرده را پشت درهای بسته انجام داده‌اند و بر اساس اعلام قبلی در این دور مذاکرات مسایل فنی هسته‌ای با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز مورد بحث قرار گرفت. با این حال انتظار است تا علاوه بر مسایل فنی، موضوعات مربوط به چگونگی لغو تحریم‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

در همین چارچوب مقامات عالی هسته‌ای دو کشور روز سه‌شنبه در دو نوبت گفت‌وگوهایی را به طور دو جانبه و نیز با حضور وزیران خارجه برگزار کردند. هم‌چنین معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا عصر امروز نیز با حضور هلگا اشمید، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

هم‌زمان با مذاکرات عصر روز سه‌شنبه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در کنگره آمریکا درباره توافق احتمالی هسته‌ای بین ایران و 1+5 سخنرانی کند. سخنرانی نتانیاهو با مخالفت بسیاری از دموکرات‌ها و دولت اوباما مواجه شده است.

مذاکرات این هفته تا پنج‌شنبه ادامه دارد.


تاریخ : یک شنبه 10 اسفند 1393
بازدید : 96
نویسنده : رامین رها

نیروهای عراقی با پشتیبانی رزمندگان بسیج مردمی در چارچوب عملیات امنیتی برای آزادسازی تکریت، مرکز استان صلاح الدین از چنگ گروهک تروریستی داعش، امروز شنبه وارد شهر الدور در بیست و پنج کیلومتری جنوب تکریت شدند.
خبرگزاری فارس: عملیات بزرگ آزادسازی تکریت کلید خورد/ورود نیروهای ارتش و بسیج به «الدور»
وی افزود: نیروهای عراقی پس از گلوله باران و موشک باران مواضع داعش در شهر الدور با با عناصر این گروهک درگیر شده و ده‌ها تن آنها را به هلاکت رساندند که در نهایت به عقب نشینی تروریست‌ها از این مواضع منجر شد و این در حالی است که داعش تلاش می‌کرد مانع خروج خانواده‌های عراقی از شهر شود.

 از سوی دیگر «علی السرای»، مسئول اطلاع رسانی فرماندهی بسیج مردمی عراق هم به خبرنگار فارس خبر داد نیروهای بسیج مردمی حمله داعش به منطقه سور شناس در اطراف سامراء را دفع کردند.

السرای افزود: حمله به سور شناس با انفجار یک دستگاه بولدزور بمب گذاری شده در یک پست بازرسی که عاملی انتحاری آن را هدایت می‌کرد صورت گرفت که چندین کشته و زخمی برجا گذاشت.

این مسئول بسیج مردمی عراق گفت: یگان‌های بزرگی از نیروهای ارتش و بسیج مردمی خود را به سامراء رسانده اند تا با استقرار در محورهای اصلی عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی تکریت را شروع کنند.

السرای تاکید کرد که نیروهای بسیج مردمی سه خودروی حامل تروریست‌ها در حمله داعش به سورشناس را منهدم کردند که در نتیجه آن 21 تن از تروریست‌ها کشته شدند.

وی افزود: حملات موشکی به مواضع و پناهگاه‌های داعش در العلم و دیگر مناطق الدور، البوعجیل، البوحسان و برخی مناطق شرق شهر سامراء ادامه دارد که شدت راکت پراکنی منجر به فروپاشی خطوط مقدم داعش در صلاح الدین شده است.

از سوی دیگر هادی العماری، رئیس سازمان بدر عراق با تاکید بر اینکه نبرد برای انتقام گیری از فاجعه اسپایکر نزدیک است، از اهالی تکریت خواسته است ظرف 48 ساعت این شهر را ترک کنند.
-


تعداد صفحات : 23


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یک کلاغ چهل کلاغ و آدرس kalagh khabarchin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 785
بازدید ماه : 768
بازدید کل : 62644
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com