عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
بازدید : 93
نویسنده : رامین رها

هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم، نیروهای مسلح را از پایه های اقتدار هر کشوری خواندند و تاکید کردند: لازمه اقتدار واقعی در نیروهای مسلح، همراه شدن ایمان، بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت واقعی در کنار نیروی انسانی مجهز به آموزش های روزآمد و تجهیزات پیشرفته است.

ایشان همچنین دنیای امروز را تشنه پیام آزادیبخش اسلام ناب دانستند و گفتند: بدخواهان و زورگویان جهانی، تلاش می کنند تا با استفاده از هنر، سیاست، نظامی گری و همه ابزارها، مانع شنیده شدن ندای اسلام ناب شوند اما این ندا شنیده شده است و نشانه‌ی آن هم، هراس روزافزون قدرت های استکباری است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد عمیق و غیر سطحی با موضوع اقتدار در نیروهای مسلح، افزودند: تعداد زیادِ نیروی انسانی و آموزش و تجهیزات نظامی پیشرفته، به تنهایی موجب اقتدار نیروهای مسلح یک کشور نمی شوند بلکه باید انگیزه و معنویت و عزم و درکِ حقیقت مسئولیت بر رفتارها و جهت گیری ها حاکم باشد.

فرمانده کل قوا با اشاره به قابلیت های معنوی و توانایی های علمی و قدرت ابتکار و عزم راسخ نیروهای مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دنیا بر روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حساب باز می کند و آن را جدی می گیرد، زیرا می داند که هر جا عرصه مسئولیت و رزم آوری باشد، نیروهای مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.

ایشان با اشاره به افتخارات دانشگاه افسری امام علی (ع) و شهدای گرانقدر این دانشگاه، خطاب به دانشجویان افسری گفتند: خود را در این مجموعه پر برکتِ علمی و نظامی، برای اعتلای روزافزون نیروهای مسلح بعنوان یکی از ارکان اقتدار کشور، آماده کنید و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پدیده های علمی را عرضه می کنند، با بهره گیری از اندوخته های علمی و ابتکار و ارائه پدیده های نظامی و نوین، سازمان نظامی کشور را به اوج اعتلاء برسانید.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیامِ اسلامی ملت ایران است، خاطر نشان کردند: افزون طلبان و زورگویان جهانی که از جاذبه پیام رهایی بخش اسلام ناب و تهدید شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزارها بویژه ابزارهای هنری بهره گرفته اند تا مردم دنیا را از اسلام بترسانند.

حضرت آیت الله خامنه ای ساختن گروههای مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامی، و قتل عام انسان های بیگناه بوسیله این گروهها را نمونه دیگری از روشهای دشمنان برای اسلام هراسی برشمردند و افزودند: پیام اسلام ناب برای انسانیت، پیام آسایش، عزت، سربلندی و زندگی همراه با امن و امان است و بدخواهان نمی خواهند، ملت ها با این پیام آشنا شوند.

ایشان خطاب به دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) تاکید کردند: نسل پیش از شما پیام اسلام ناب را در میدان های نبرد و سیاست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنیا نشان داد، و اینک شما وارثان آن شهدای بزرگوار و مردان عظیم القدر هستید تا این پیام را به جهانیان عرضه کنید.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این دانشگاه در محورهای «رشد ایمان و بصیرت دینی»، «ارتقای کیفیت و روزآمدی آموزشها» و «خلاقیت و نوآوری» بیان کرد.

در این مراسم به فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین یکی از مادران شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نماینده دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.

در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش طرح میدانی «وارثان شهدا» را اجرا کردند.

در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 

تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
بازدید : 82
نویسنده : رامین رها

دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت مادر شهید سرافراز عباس بابایی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

درگذشت مادر بزرگوار خلبان سرافراز شهید عباس بابایی که در دامان پرمهر و محبتش این‌گونه فرزند سلحشوری تربیت یافته، موجب تأسف و تأثر گردید.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌ درگذشت این مادر گرامی را که اینک در جوار فرزند شهیدش آرام گرفته به خانواده محترم تسلیت گفته، برای آن بانوی فاضله رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم


تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
بازدید : 99
نویسنده : رامین رها

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی های مسلح همواره با اقتدار ماموریت های خود را دردفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور انجام داده اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

 

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرلشگر ستاد عطاالله صالحی با حضور در مرکز آموزشهای هوایی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش در جمع دانشجویان با اشاره به در پیش بودن مراسم جشن تحلیف دانش آموختگان دانشگاه های افسری آجا گفت: این مراسم فرصت مغتنمی برای اثبات ولایی بودن ارتش و اطاعت محض از ولی فقیه است.

وی مراسم جشن تحلیف را یک صحنه عبادی سیاسی دانست و خطاب به دانشجویان افزود:وظیفه شماست که با اخلاص در این مراسم حاضر شوید و اقتدار و صلابت خود را به ابر قدرت های بزدل نشان دهید .

 

امیر سرلشگر صالحی تصریح کرد: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی ابر قدرت های جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دفاع همه جانبه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار ماموریت های خود را در دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

وی اظهار داشت: دشمنان تلاش می کنند پس از سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناامن کردن منطقه و ایجاد گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

 


تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
بازدید : 96
نویسنده : رامین رها

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دشمنی ابرقدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی ایران، دفاع همه جانبه را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار ماموریت‌های خود را در دفاع از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده‌اند و همین نکته باعث خشم دشمنان این نظام مقدس شده است.

 

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سر لشگر عطاءالله صالحی با حضور در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید حضرایی، با اشاره به در پیش بودن مراسم جشن تحلیف دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: این مراسم فرصت مغتنمی برای اثبات ولایی بودن ارتش و اطاعت محض از ولی فقیه است. این مراسم یک صحنه عبادی سیاسی است و وظیفه شماست که با اخلاص در این مراسم حاضر شوید و اقتدار و صلابت خود را به ابرقدرت‌های بزدل نشان دهید.

 

امیر سرلشگر صالحی تصریح کرد: سخنان فرماندهی معظم کل قوا قبل از مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از کشور و مقابله با دشمنان است.

 

وی در پایان افزود: دشمنان تلاش می کنند پس از سی و شش سال از پیروزی انقلاب اسلامی با ناامن کردن منطقه و ایجاد گروه‌های تروریستی مختلف از جمله داعش به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.


تاریخ : دو شنبه 26 آبان 1393
بازدید : 85
نویسنده : رامین رها
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین عصر یک‌شنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های گسترده میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی تاکید کرد، منافع و دیدگاه‌های مشترک میان دو طرف عرصه‌ای گسترده برای ارتقای سطح روابط و مقابله با چالش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم را فراهم آورده است.

او با تاکید بر پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه همه جانبه با تروریسم، تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش را دارای اهداف مشکوک و غیرشفاف توصیف کرد و افزود؛ اهداف سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای عضو ائتلاف با شعار مبارزه با تروریسم در تضاد است.

شمخانی جمهوری اسلامی ایران را پایبند به مذاکرات هسته‌ای و پیمان منع اشاعه دانست و افزود؛ تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران از ابتدا تاکنون بر اساس نیازهای واقعی و تحت نظر بازرسان آژانس صورت گرفته است.

وی افزود؛ ایران با حسن نیت کامل و در چارچوب برنامه اقدام مشترک به مجموعه تعهدات خود عمل کرده و در صورتی که طرف مقابل رویکرد منطقی، غیرسیاسی و مبتنی بر واقعیت‌ها داشته باشد دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای به سرعت قابل حصول خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد، لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه و برخورداری از مجموع حقوق قانونی در چارچوب ان.پی.تی باید در هر توافقی لحاظ شود و در این زمینه اختلافات داخلی کشورها و زیاده‌خواهی‌ها تاثیری بر اراده تیم مذاکره کننده ایران نخواهد داشت.

شمخانی استفاده از ابزار تحریم‌های غیرقانونی و سوء استفاده از مناسبات اقتصادی حاکم بر نظام سلطه را زمینه‌ساز بازگشت عصر استعمار دانست و افزود؛ تداوم سیاست‌های اشتباه در تحمیل اراده بر خواست کشورها نه تنها مسیری شکست خورده است، بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.

منگ جیان چو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی چین نیز در این دیدار بر حمایت پکن از مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد و گفت: ایران حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد و مطمئناً در مذاکرات ۱+۵ از ایران حمایت خواهیم کرد.

او هم‌چنین با اشاره به گسترش تهدید تروریسم در جهان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم افزود؛ توجه نکردن به ضروت‌ها و الزامات برخورد جدی، همه جانبه و بدون تبعیض با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد.

جیان چو در ادامه خواستار گسترش همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شد.

انتهای پیام


تاریخ : جمعه 16 آبان 1393
بازدید : 134
نویسنده : رامین رها

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شهید کمانگری برای رسیدن به این جایگاه که فقط برای بندگان خاص خدا مهیا شده، دو بال در اختیار داشت؛ یک بال صبر و مجاهدت که وی را به مقام قرب الهی رساند و دیگری وجود همسری فداکار و از خود گذشته که در تمامی لحظه ها در کنار این شهید بود.

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع شهید کمانگری که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: شهدای ما به عنوان شاگردان مکتب اباعبدالله (ع) آن زمانی که پیر جماران فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر داد به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و در خون خود غلتیدندو یکی از این شهدای فداکار که به ندای امام(ره)  لبیک گفت شهید کمانگری بود.

وی افزود: مطالبی که لازم است جوانان برای آشنایی با شخصیت این شهید بزرگوار مکتب اسلام بدانند این نکته است که شهید کمانگری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با داشتن بنیه های اعتقادی و ایمانی به عنوان یک مروج دینی در پادگان ها مسئولیت هدایت درجه داران، سربازان و افسران جوان را به فرهنگ اسلام بر عهده داشت و این درست در زمانی بود که در اوج رژیم ستم شاهی خفقانی که بر پادگان ها حاکم بود اجازه چنین فعالیت هایی را نمی داد و شهید کمانگری با تشکیل هسته هایی بین جوانان این مهم را به انجام می رساند.

سرتیپ پوردستان، با اشاره به حملات ضد انقلاب در نخستین روزهای پیروزی در شمال غرب کشور تصریح کرد: در زمانی که ضد انقلاب از به بار نشستن نهال نوپای انقلاب نا خرسند بود مناطقی ار شمال غرب کشور را به آشوب کشید و در این زمان شهید کمانگری از اولین رزمندگانی بود که سلاحش را به دست گرفت و با ترک خانواده به خدمت دین و نظام اسلامی وارد شد و رشادت های بسیاری را بر جای گذاشت.

وی با اشاره به فعالیت های پر ثمر شهید در نخستین روزهای جنگ تحمیلی گفت: بعد از 15 تا 20 ماه که ایشان در قامت یک رزمنده در جبهه ها حضور داشت مسئولیت هایی در رده لشکری به او می دهند و شهید کمانگری فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان در جبهه ها می شود و در همین مدت با اثبات مدیریت و شایستگی خود از مرزهای نظام دفاع می کند به طوری که فتوحات و پیروزی های بسیاری نصیب لشکر 30 پیاده می شود.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به شرایط جانبازی کمانگری افزود: در 18 تیر 1364 شهید کمانگری به کسوت جانبازی در آمد و با قطع ناحیه نخاع از ناحیه گردن که می تواند باعث عزلت و انزوا طلبی یک فرد شود همچنان به مسئولیت های خطیر خود ادامه داد. این شهید بزرگوار صاحب روح عظیم و مثال زدنی بود که باعث می شد بدن زخم خورده خود را به حرکت در آورد و با همین شرایط در کلاس های  درس حاضر می شد و تجارب گرانبهای سالیان جنگ را به دانشجویان نظامی منتقل کند.

وی با بیان بخشی از مسوولیت های شهید کمانگری بعد از جنگ تاکید کرد: شهید کمانگری در شهر گرگان از اعضای اصلی شورای اسلامی بود به طوری که مردم آن دیار ثمره خدمات این شهید را از یاد نخواهند برد و مسئولیت شهید کمانگری در ریاست بنیاد تعاون ارتش در گرگان و خدمات معیشتی که به کارکنان این بنیاد ارائه می داد حاکی از اراده بالای این شهید در مجاهدت و خدمت رسانی به مردم بود.

امیر پوردستان در توصیف ویژگی های شهید کمانگری اضافه کرد: شهید کمانگری برای رسیدن به این جایگاه که فقط برای بندگان خاص خدا مهیا شده است دو بال در اختیار داشت یک بال صبر مجاهدت ایمان و پاکدامنی که در همه حالات بر روحیات این شهید وجود داشت و دوم وجود همسری فداکار و از خود گذشته که بر تمامی لحظات در کنار این شهید بود و پروانه وار از وی مراقبت می کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: امروز هر چند از بابت از دست دادن چنین امیر رشید و قهرمانی ناراحت و اندوهگین هستیم اما خدا را شاکریم که این امیر دلاور و همسرش از آزمایش الهی سرافراز بیرون آمدند و بسیار شایسته است از شخصیت همسر فداکار این شهید کتاب و فیلم تهیه شود و توسط نسل حاضر مورد بهره برداری قرار گیرد


تاریخ : جمعه 16 آبان 1393
بازدید : 92
نویسنده : رامین رها

پیکر شهید امیر سرتیپ محمدعلی کمانگری، فرمانده اسبق لشکر30گرگان و از همرزمان امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی و جمعی از همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار در ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشییع شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم که با سخنرانی فرمانده نیروی زمینی ارتش همراه بود بر پیکر این شهید بزرگوار نماز گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با صدور پیامی، وصل عاشقانه جانباز شهید گرانقدر امیر سرتیپ محمدعلی کمانگری را تبریک و تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خیل دلدادگان سالار شهیدان جملگی شیدای شهادت بودند، برخی با قافله شهادت راهی دیار معشوق شدند و برخی در رکاب امام صبر در کوچه های پر فراز و نشیب روزگار به جانبازی در میان زمینیان رسالت ایثارگری یافتند. اما قدم های ایشان هیچ گاه زمین گیر خاک نبوده و این اجر مجاهدتشان است که کالبد رنجور و روح پر تمنایشان را به برادر و هم رزمان شهیدشان واصل می کند.

وی ضمن تبریک به مناسبت وصل عاشقانه جانباز شهید گرانقدر امیر سرتیپ محمد علی کمانگری که بایسته و سزاوار این مرتبه والا بود، صبر جمیل و تسلای خاطر بازماندگان و علو درجات آن جانباز شهید معزز را از بارگاه ایزد منان مسئلت کرد.


تاریخ : جمعه 16 آبان 1393
بازدید : 115
نویسنده : رامین رها

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با صدور بیانیه ای تقارن این روز با عاشورای حسینی را یک فرصت تاریخی در جهت  افزایش روحیه استکبار ستیزی ملت ایران، دیگر ملت های جهان و دفاع از محرومین و مستضعفین عالم دانست.

در این بیانیه آمده است: 13 آبان در تاریخ ایران اسلامی یادآور سه حادثه بزرگ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه به دلیل اعتراض به معاهده ننگین کاپیتولاسیون در سال 1344، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 که از آن به عنوان انقلاب دوم نام برده شد، می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تقارن 13 آبان امسال با عاشورای حسینی بار معنایی خاصی به آن بخشیده و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر اساس فرهنگ حسینی در میان ملت غیور و عاشورایی ایران اسلامی طنین انداز خواهد شد تا هوشمندی و بصیرت ملت ایران تحت لوای عاشورای حسینی به جهانیان نشان داده شود.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این بیانیه ایستادگی و زیر بار ذلت نرفتن ملت ایران در مقابل مستکبران در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت راهبری های داهیانه امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) را الهام گرفته از قیام بزرگ عاشورا دانسته و افزوده است: افزایش بصیرت دینی و سیاسی برگرفته از مبارزه با دشمن و هوشمندی در مقابل نظام سلطه گر و غیر قابل اعتماد استعمار به سرکردگی آمریکای جهانخوار که در تصرف شبکه صهیونیسم بین الملل قرار دارد، تبیین سابقه دشمنی های آمریکا با ملت ایران، ترویج روحیه و فرهنگ استکبار ستیزی و مقاومت به عنوان یکی از اصول اصلی انقلاب برخاسته از فرهنگ " هیهات منا الذله" و بیان روحیه حماسی و عاشورایی ملت غیور ایران اسلامی؛ از جمله دستاوردهای سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، می باشد.

در پایان این بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی قبولی طاعات و سوگواری های ملت بزرگ و عاشورایی ایران در عزای سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و دعوت جهت حضور در راهپیمایی بزرگ 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزه علیه کفر جهانی تجدید میثاق کرده و اعلام می دارد: فرزندان عاشورایی ملت ایران در ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیروی از ولایت فقیه و نایب برحق ولی عصر(عج)، امام خامنه ای، آماده جانفشانی در امتداد فرهنگ سرخ عاشورا می باشند.


تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
بازدید : 94
نویسنده : رامین رها

به گزارش شریان نیوز، او فرزند مهاجران ترک است که حدود هشت سال است در اتریش زندگی  می کنند.

روزنامه تلگراف در شماره روز جمعه خود نوشت یک نوجوان ۱۴ ساله که مظنون به تلاش برای اجرای چند عملیات انفجاری در شهر وین پایتخت اتریش است ، پیشنهادی از سوی داعش برای گرفتن مبلغ ۲۵ هزار دلار در ازای انجام عملیات انفجاری دریافت کرده است.

ازجمله مهم ترین مراکزی که این نوجوان درصدد حمله به آن بوده است، ایستگاه وین ویستباهنوف است که یکی ازپرازدحام ترین مناطق در اتریش است و روزانه حدود ۴۰ هزار مسافر از آن استفاده می کنند.


تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
بازدید : 88
نویسنده : رامین رها

به گزارش جام نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم شیراز و پیش از غبارروبی حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهم ترین پیام های قیام عاشوراست که باید به آن توجهی ویژه شود و خوشبختانه امروز این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا ماده ۸ قانون اساسی که مربوط به همین بحث مهم است، به طور کامل اجرایی شود.


وی ادامه داد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک بحث مسلم و ثابت است که در آیات قرآن نیز به این موضوع مهم تاکید فراوانی شده، اما امروز دو گروه پیدا شده اند که نظرات خود را در این مورد بیان می کنند که هر دوی آنها نیز در اشتباه هستند.


به گزارش مهر، مرجع عالیقدر عالم تشیع تاکید کرد: گروهی هستند که می خواهند امر به معروف و نهی از منکر را کمرنگ کنند و جای تعجب است کسانی که ادعای دین می کنند، امروز که مجلس مشغول تدوین برنامه اجرایی است، ناراحتند. در حالی که باید از آنان پرسید مگر شما مسلمان نیستید و یا دم از قرآن و امام حسین(ع) نمی زنید؟ اگر چنین است نباید برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر ناراحت باشید.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه بسیاری از مباحث را از جمله فساد، رشوه خواری، کم فروشی، رباخواری، مواد مخدر و پولشویی می گیرد.


وی افزود: عده ای نیز امر به معروف و نهی از منکر را خشونت می دانند که این نوع طرز فکر نیز کاملا اشتباه است.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود به موضوع اسیدپاشی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اسیدپاشی اصفهان یک بازی و توطئه است برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر و دشمنان امروز که مجلس در حال مطرح کردن این موضوع است، می خواهند با این کار، افکار را به سمتی دیگر منحرف کنند.


وی یادآور شد: فردی مزدور و دیوانه که ذره ای از انسانیت در وجودش نیست، اقدام به چنین کاری کرده و شخصیت های آمریکایی نیز این بحث را مطرح می کنند و به عنوان اسلام نشان می دهند.


مرجع عالیقدر تشیع افزود: اسیدپاشی حرام است، اسیدپاشی جنایت است و کسی که این کار را کرده، باید به اشد مجازات گرفتار شود.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جنبه فیزیکی و عملی ندارد، بلکه باید مودبانه و با زبان باشد.


وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، نرم و مودبانه است و باید به گونه ای اجرایی شود که بهانه ای به دست گروهی خاص نیفتد.


مرجع عالیقدر تشیع تاکید کرد: هیچ کدام از علمای اسلام اجازه امر به معروف و نهی از منکر همراه با خشونت را نداده اند و هیچ مسلمانی نیز حاضر به چنین جنایت بزرگی نیست. بنابراین همگان باید مراقب حرکات دشمنان باشند.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در این گونه موارد دارند و باید فرهنگ اسلامی را به بهترین نحو ترویج کنند و این را مد نظر قرار بدهند که در همه جای دنیا، خطوط قرمزهایی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود.


مرجع عالیقدر تشیع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوانان شیراز و استان فارس باید ادامه دهنده راه بزرگان این دیار باشند، گفت: شیراز و فارس مرکز مهمی است که در طول تاریخ، بزرگان و علمای برجسته ای به دنیا معرفی کرده است و در این میان جوانان شهر شیراز و استان فارس باید ادامه دهنده راه آنان باشند.


وی تاکید کرد: باید مراقب بود که جوانان این شهر گرفتار مشکلات و مفاسد نشوند، چرا که ظرفیت های بسیار مهم و بزرگی در این دیار وجود دارد.


آیت الله العظمی مکارم شیرازی تا دقایقی دیگر در مراسم غبارروبی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) شرکت خواهد کرد.


تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
بازدید : 94
نویسنده : رامین رها

*با آنكه رئيس جمهور هم در معرفي و هم در دفاع روي ولايت پذيري و همراهي با نظام وزراي پيشنهادي تاكيد مي‌كند اما نه او نشانه‌اي از اين وفاداري مي‌دهد و نه نمايندگان نشانه‌اي از آن در كارنامه سياسي وزراي پيشنهادي مشاهده مي‌كنند و بر عكس اسناد مدارك غيرقابل انكاري نمايندگان مجلس ارائه مي‌دهند كه نشان از آن دارد كه معرفي‌شدگان از يك طيف خاص از اصلاح‌طلبان هستند كه هنوز نه تبري از فتنه جسته‌اند و نه حاضرند ستمي را كه به نظام و مردم كردند، با اعلام مواضع جديد جبران كنند.

*راي مجلس به آقاي فرجي‌دانا فرصتي بود كه اين جبران صورت گيرد اما فراكسيون‌هاي مجلس دريافتند نه تنها جبراني وجود ندارد بلكه دانشگاه به سمتي رفته كه سرعت و شتاب پيشرفت علمي را كند كرده و بر حاشيه‌سازي اصرار ورزيده مي‌شود. غائله بورسيه‌ها كه هياهو براي هيچ بود نمونه‌اي از اين دست است.

*اينكه بيش از دو سوم نمايندگان مجلس بر راي عدم اعتماد انگشت تاكيد نهادند و حتي موافقين هم در پي شفاف‌‌سازي كارنامه وزير پيشنهادي در مورد فتنه بودند، نشان مي‌دهد مجلس بر سبيل "اعتدال" و پرهيز از "افراطي‌گري" تاكيد دارد و محكم بر روي خط قرمز نظام ايستاده است.

*متاسفانه رئيس‌جمهور كه مدعي است در پي تعامل سازنده با جهان است از تعامل با مجلس در اين مورد پرهيز دارد و هيچ‌يك از فراكسيون‌هاي مجلس در جريان اين معرفي و منطق اصرار بر آن قرار نگرفتند.

*معرفي نيلي احمدآبادي نشان داد كه آقاي رئيس‌جمهور در پي تعامل سازنده با مجلس نيست و برخي در اين ميان در روابط دولت و مجلس اخلال مي‌كنند و رئيس دولت از آن غفلت دارد.

*دولت از رنجيده شدن بيش از سه هزار بورسيه دانشگاهي چه سودي مي‌برد؟ چرا اهانت به فرهيخته‌ترين قشر از اقشار جامعه را بر‌تابد؟ چرا دولت در پي سياه‌نمايي يكي از درخشان‌ترين دوران تاريخ علم در ايران است در حالي كه دولت نهم و دهم در پيشرفت‌هاي علمي كشور ركوردي برجاي گذاشت كه در هيچ يك از دوران قبل و بعد از انقلاب نظير ندارد. اكنون ايران اسلامي در اغلب رشته‌هاي علمي جزء 10 كشور برجسته جهان است.

*پيشرفت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي در دولت نهم و دهم باعث شد شش كشور قدرتمند جهان زانو به زانو با ديپلمات‌هاي ما بنشينند تا روي توقف يا كم كردن سرعت پيشرفت علم در ايران به چانه‌زني بپردازند. "دست پر" ديپلمات‌هاي ما در مذاكرات كنوني هسته‌اي مربوط به چه دوره‌اي است؟ چرا اينقدر بي‌مهري به قشر دانشجو و دانشگاهيان و دانشمندان كشور مي‌شود؟

 

*رئيس‌جمهور اگر مي‌خواهد بر سبيل اعتدال حركت كند و به وعده‌اي كه به مردم داده و به سوگندي كه در مجلس خورده وفادار بماند، بايد وزيري را به مجلس معرفي كند كه نه تنها سابقه فتنه نداشته باشد بلكه سابقه‌اي از حضور قهرمانانه دانشگاهيان در خنثي كردن فتنه داشته باشد. خوشبختانه در فتنه 88 اساتيد دانشگاه‌ها و دانشجويان در اندازه افسران ورزيده فكري جنگ نرم با دشمن ظاهر شدند و اجازه تبهكاري سياسي به دشمن در دانشگاه را ندادند. اين جماعت از دانشگاهيان جلوي خيانت برخي اساتيد دانشگاه كه فرار كردند به آمريكا و اروپا تا وطن‌فروشي خود را در بلاد بيگانه دنبال كنند را گرفتند و از حيثيت دانشجو و دانشگاه در ايران دفاع كردند. رئيس‌جمهور چرا وزير پيشنهادي خود را از ميان سرداران جنگ نرم عليه دشمن در دانشگاه برنمي‌گزيند.


تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
بازدید : 94
نویسنده : رامین رها

به گزارش نامه نیوز، حملات هوایی آمریکا در شهر کوبانی واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه برای هموار کردن مسیر ورود نیروهای پیشمرگه کرد به این شهر، همچنان ادامه دارد، این تحرکات در کنار عملیات اخیرِ عاشورا که با حضور مشاوران ایرانی و نیروهای عراقی صورت گرفت، این کشور را به صحنه‌ تلاش بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و افراط گری تبدیل کرده است.

در حالی که کشورهای بحران زده در خاورمیانه به صحنه کش‌مکش‌های سیاسی و تقابل اختلاف نظرات سیاسی و ایدئولوژیک تبدیل شده‌اند، عراق اما تجربه متفاوتی را دنبال می‌کند. ایران در کنار نیروهای پیشمرگه کرد عراقی، نیروهای نظامی این کشور، شیعیان عراق و بیش از 40 کشور جهان در عراق هدفی یکسان را دنبال می‌کنند و آن از بین بردن پدیده داعش است.


تاریخ : دو شنبه 5 آبان 1393
بازدید : 92
نویسنده : رامین رها

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش به مدت 11 شب در سالن کوثر کوی سازمانی شهید فلاحی برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، همانند سال های گذشته مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی ارتش به مدت 11 شب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید صدر الدین شریعتی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج حمید رمضانپور، مهدی خادم و علی بابیانی از روز شنبه مورخه 3/8/93 ساعت 30/19 تا 22 برگزار می شود.

لازم به ذکر است عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) در تمامی یکان های نیروی زمینی ارتش در ایام محرم برگزار می شود


تاریخ : دو شنبه 5 آبان 1393
بازدید : 83
نویسنده : رامین رها

امیر سرتیپ علی رضا صباحی فرد، جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مراسم افتتاحیه اولین دوره عالی رسته‌ای این قرارگاه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی در منطقه پدافند هوایی اصفهان برگزار شد، گفت: توجه و احیای زیر ساخت های آموزشی، جزو دغدغه‌‌های اصلی قرارگاه پدافند هوایی است.

سرتیپ صباحی فرد در این مراسم گفت: منطقه پدافند هوایی اصفهان جزو مناطق قدیمی و باسابقه پدافندی است که در جنگ توانست تعداد زیادی از حمله های دشمن را دفع و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی و کشور کند.

وی ضرورت توجه و احیای زیر ساخت های آموزشی را جزو دغدغه‌‌های اصلی قرارگاه دانست و عنوان داشت: الحمدالله در سال‌هایی که قرارگاه مستقل شده قدم‌های زیادی در زمینه آموزش برداشته شده است و مرکز آموزش عالی رسته‌ای یکی از مراکز مهم قرارگاه خواهد بود.

 وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز آموزش تخصصی در تهران و افتتاح دانشگاه پدافند هوایی بر اهمیت این مراکز در تقویت بنیه علمی کارکنان تاکید کرد.

سرتیپ صباحی فرد در پایان با اعلام ساخت بیمارستان قرارگاه پدافند هوایی در آینده ای نزدیک احداث آن را گامی نو در امر خدمت‌رسانی درمانی به کارکنان این قرارگاه عنوان کرد


تاریخ : دو شنبه 5 آبان 1393
بازدید : 98
نویسنده : رامین رها

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش و قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد گفت: برطرف شدن مشکل باشگاه های ورزشی نیروهای مسلح کمک بزرگی به پیشرفت ورزش قهرمانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، در مراسمی که با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی، امیر سرتیپ دوم مجدآرا، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروی هوایی به مناسبت هفته تربیت بدنی در سالن نهم دی فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی گفت: در نیروهای مسلح علاوه بر دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی، بخش دیگری به عنوان ورزش نظامی مانند چتربازی، تیراندازی، سوارکاری و غیره وجود دارد که این بخش همانند دو بخش دیگر ورزش، با جدیت تمام در حال اجرا شدن است.

وی همچنین به بیان مشکلات پیش روی ورزش نیروهای مسلح در بُعد قهرمانی پرداخت و گفت: اولین و مهم ترین چالش پیش رو، اعتبارات اندک این بخش است که برای رفع این مشکل باشگاه های فعال در نیروهای مسلح باید از اسپانسرهای تأیید شده برای پیشبرد امور جاری باشگاه ها استفاده نمایند.

وی همچنین برای رفع موانع ورزش قهرمانی افزود: باید با تربیت مدیران، مربیان و داوران در رشته های مختلف ورزشی و تزریق آنها به مراکز دانشگاهی و فدارسیون ها، نفوذ و قدرت تأثیرگذاری نیروهای مسلح در بخش های مختلف ورزشی کشور را افزایش داد.

همچنین در این مراسم، امیر سرتیپ دوم مجدآرا، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش طی سخنانی گفت: نیروی هوایی همیشه در امر ورزش پیشگام بوده است.

وی همچنین افزود: تحول مثبت و برنامه ریزی دقیق ورزشی در نیروی هوایی به خوبی قابل مشاهده است که این اتفاق حاصل تلاش های بی وقفه فرماندهان و مسئولان تربیت بدنی این نیرو است.

سرهنگ خلبان عباس چگینی، مدیر تربیت بدنی نیروی هوایی نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نیروی هوایی برای استفاده از تجارب پیشکسوتان ورزشی در رشته های مختلف برنامه ریزی کرده و قطعاً از توانمندی های این سرمایه های بزرگ استفاده خواهد کرد.

در پایان این مراسم، از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.


تاریخ : دو شنبه 5 آبان 1393
بازدید : 106
نویسنده : رامین رها

 مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دو نفر از شهدای گمنام دفاع مقدس، صبح امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی هوایی و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم، پس از اقامه عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پیکر این شهدا از فرماندهی آموزشگاه‌های هوایی شهید خضرایی به سمت ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش تشییع شد. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر پیکر این دو شهید والامقام نماز گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا جسارت کمترین تعرض را به ایران ندارند؛ زیرا می‌دانند این تعرض برای آنها هزینه بسیاری خواهد داشت.

وی در ادامه خطاب به کارکنان این نیرو گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا الهام گرفته است و در راه و مسیر مقتدای شهدا، امام حسین(ع) گام برداشته  به نحوی که اگر نام مقدس امام حسین(ع) نبود، امروز ما شاهد مجاهدت‌های شما به عنوان راهی باشکوه فراروی انسان معاصر نبودیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام راحل به جز امام حسین(ع) و آرمان‌های او به مسئله دیگری نمی‌اندیشید و  می‌خواست حاکمیت عدالت را در جهان گسترش دهد. ایشان انقلاب اسلامی ایران را مقدمه‌ای برای ظهور منجی عالم بشریت می‌دانست.

ابوترابی‌فرد با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز زبان گویای آرمان عاشورایی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچمدار اصلی عدالت در راستای آرمان‌های امام حسین(ع) به خوبی نقش ایفا می‌کند.

وی درباره شهدای گمنام ابراز کرد: شهدای عالیقدری که شما امروز آنها را تشییع کردید، در رأس حاکمیت عاشورایی قرار داشتند. امروز دنیای اسلام از مبارزات افتخارآمیز ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس درس‌های زیاد آموخته است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به حاکمیت امروز کشور عراق گفت: اگر ما امروز مشاهده می‌کنیم عراق در دست فرزندان امام حسین(ع) و در اداره و مدیریت مرجعیت قرار دارد و به عنوان کشورِ متحدِ ایران نقش ایفا می‌کند، همه آنها به برکت دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اگر شما و مبارزه های شما نبود که به ملت عراق بیاموزد چگونه باید در مقابل رژیم بعث بایستند؛ آنها به این افتخار دست نمی‌یافتند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: امروز در سرتاسر دنیا و جهان اسلام مبارزه ملت و نیروهای مسلح ما و در خط مقدم آن نیروی هوایی و خلبانان ما با عزت و افتخار الگو قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: ما مشاهده می‌کنیم که چگونه مقام اول اطلاعات امریکا ابراز می‌کند که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در جنوب غربی خاورمیانه مهار کرده است. اگر ما امروز می‌بنییم قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند کمترین اجازه را به خود برای تعرض به ایران بدهند، به برکت مجاهدت‌ها و قدرت شماست.

وی با اشاره به حمله صدام به ایران در اوایل انقلاب گفت: صدام مفلوک در اوایل انقلاب با هدف تسخیر تهران، به ایران هجوم آورد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، قدرت‌های بزرگی همچون آمریکا جسارت کمترین تعرض را به ایران ندارند زیرا می‌دانند این تعرض برای آنها هزینه بسیاری خواهد داشت و همه این‌ها به خاطر قدرت شما و به ویژه نیروی هوایی ارتش رقم خورده است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح، افتخار این را دارند که تحت امر فقیهی صالح و دلباخته و در راه او با ایمان و الهام‌گیری از ایشان قدم بردارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم راه خودتان را با ایمان، اخلاق و مدیریت طی کنید و بتوانید با آن، آرامشی نهادینه را در تار و پود جامعه اسلامی شاهد باشید.


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یک کلاغ چهل کلاغ و آدرس kalagh khabarchin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 117
بازدید هفته : 793
بازدید ماه : 776
بازدید کل : 62652
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com